Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin forum
02-12-2012, 12:17 PM
Post: #1
Regulamin forum
W jednym z tematów forum przewinęła się opinia że należy zmienić i doprecyzować regulamin forum.
Jeden z moderatorów poinformował ,że niebawem to nastąpi.
Chciałem zapytać ,aby ktoś odpowiedzialny udzielił odpowiedzi kiedy w przybliżeniu to nastąpi i czy w ogóle są takie plany.
Czy w nowym regulaminie będzie w miarę szczegółowo określony zakres uprawnień moderatorów i zakres praw i zakazów piszących.
Czy będzie określona tabela przewinień i kar. Oczywiście tych przewinień, które można w miarę określić i przewidzieć.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
02-12-2012, 11:24 PM
Post: #2
RE: Regulamin forum
Tak, potwierdzam, że takiego zadania się podjąłem. Czekam tylko na kilka informacji z "góry".

Moje propozycje, jeśli chodzi o brakujące punkty to:
-zakaz handlu na forum (wyjątek można zrobić dla linkowanych aukcji z allegro, ebaya itp.)
-podawanie źródeł w przypadku wklejania cudzych tekstów (zwłaszcza z polskich serwisów)
-zakaz "reklamowych" linków w sygnaturach

Reszta w zasadzie jest, można tylko przeformułować niektóre punkty (choć krótkie są celowo - inaczej pewnie nikt by nie przeczytał).

Dyskusję na temat zmian uważam za potrzebną. Proszę o pomysły także innych forumowiczów.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-12-2012, 07:46 AM
Post: #3
RE: Regulamin forum
(02-12-2012 11:24 PM)Maynard napisał(a):  -zakaz handlu na forum (wyjątek można zrobić dla linkowanych aukcji z allegro, ebaya itp.)
-podawanie źródeł w przypadku wklejania cudzych tekstów (zwłaszcza z polskich serwisów)
-zakaz "reklamowych" linków w sygnaturach
Pierwszy postulat - ok. Drugi też może być. Ale trzeci nie ma żadnego sensu.

Bardziej bym pomyślał o wprowadzeniu limitów rozdzielczości obrazka w sygnaturze. Bo jeden taki tu ma obrazka z psem na cały ekran. Jak to tak wygląda. A inni też czasem mają wielgaśne te sygnatury (jak w Ameryce).

[Obrazek: g.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-12-2012, 12:10 PM
Post: #4
RE: Regulamin forum
Trzeci postulat ma swój ukryty cel. Rejestruje się tu spora grupa userów wyłącznie po to, aby reklamować różnego rodzaju usługi w podpisach. Miałbym przynajmniej pretekst, aby ich banowaćWink
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-12-2012, 03:45 PM
Post: #5
RE: Regulamin forum
Ale są też stali użytkownicy forum posiadający własne serwisy www, którzy chcieliby je reklamować, np. ja Big Grin

[Obrazek: g.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-12-2012, 03:49 PM
Post: #6
RE: Regulamin forum
OK, trzeba zatem znaleźć złoty środek. Twój własny serwis oczywiście nikomu nie przeszkadza. Niestety inni dają do sygnatur linki do podejrzanych stron.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-12-2012, 06:32 PM
Post: #7
RE: Regulamin forum
Modyfikacja regulaminu to dobry pomysł. Moje propozycje:
1)Ograniczenie rozmiaru sygnatury - gdyż niektórzy mają (lub mieli) obrazki na pół ekranu, a to przesada. Nic więcej chyba pisać nie trzeba.
2)Kary za off-topic - pisałem o tym jakiś czas temu, ale teraz mogę zrobić to "oficjalnie", proponując to jako nowy punkt do regulaminu. Wiadomo, że czasami można/trzeba napisać coś kompletnie nie na temat, ale jeśli w temacie poświęconym bokserowi X pojawia się ni stąd, ni zowąd postać Tomasza Adamka i zaczyna się regularny off-top, to jest to dość irytujące. Proponowałbym na początku osoby piszące regularnie nie na temat upominać słownie, a w ostateczności kazać ostrzeżeniami.
3)Co do "reklamowych sygnatur", to mam propozycję. Całkowity zakaz ich posiadania dla nowych użytkowników (bo tak naprawdę nie wiadomo, gdzie prowadzą te linki), ale jeśli ktoś jest na forum X czasu i ma dobrą opinię (tak jak np. @Adammobp), to wtedy spokojnie może taki link w sygnaturze mieć.

Popieram również brak handlu na forum (oprócz linków do allegro i tego typu serwisów). Podawanie źródeł do artykułów powinno być naturalnym "odruchem", ale wspomnienie o tym w regulaminie na pewno nie zaszkodzi.

Tyle propozycji przychodzi mi do głowy na ten moment, później zaktualizuję tego posta, bo jeszcze na pewno coś wymyślę.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-12-2012, 12:09 AM
Post: #8
RE: Regulamin forum
A czy dobrym rozwiązaniem jest możliwość bezterminowego edytowania , a tym samym zmieniania i usuwania postu.
Czy ta opcja nie powinna wygasać po określonym czasie? Na niektórych forach jest to po 15 minutach.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-12-2012, 09:58 PM
Post: #9
RE: Regulamin forum
(04-12-2012 12:09 AM)RSC-2 napisał(a):  A czy dobrym rozwiązaniem jest możliwość bezterminowego edytowania , a tym samym zmieniania i usuwania postu.
I tak i nie. Dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie nie trzeba chyba nawet pisać. A dlaczego jest to dobre? Otóż najlepszy będzie przykład z mojej działki, czyli ligi punktacji walk. Po każdym kolejnym tygodniu edytuję pierwszego posta w temacie głównym ligi, w którym dodaję informację o kolejnych walkach, werdyktach Forumowiczów i tak dalej. Gdyby nie było możliwości edytowania postów po X czasu to za każdym razem musiałbym prosić o edytowanie posta moderatora, a to byłoby bardzo niewygodne i uciążliwe.
Argumenty są i za i przeciw, ale osobiście możliwość edytowania postów zostawiłbym taką jaka teraz jest.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-12-2012, 10:26 PM
Post: #10
RE: Regulamin forum
To akurat z regulaminem nie ma nic wspólnego, ale odpowiem. Dla mnie opcja edycji jest ok (spójrzcie choćby na mój ranking), zmian nie przewiduję, tym bardziej, że do silnika forum niestety nie mam dostępu.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości